Ja mensen, daar zijn we weer met ons geklaag…. Nu over een onderwerp waar wij allen een schijthekel aan hebben:

BELASTINGEN.

Belastingen moeten wij betalen, want zonder belastingen ook geen uitkeringen, geen betere wegen, geen politie, geen weet ik veel wat. Belastingen worden ook gebruikt om de hogere kringen te betalen…

Is het niet zo dat je belastingen kan zien als diefstal? Ik bedoel: ik heb (als ik werk) een bruto inkomen, daar gaat belasting van af, van dat netto salaris, ga ik sparen, waar ik ook weer belasting moet betalen… Dan heb je later nog kans dat als je een groot bedrag hebt gespaard, daar ook nog belasting over mag gaan betalen (vermogensbelasting)…. Al met al wordt je uitgezogen in Nederland en niet eens door Kim Holland of Bobbi Eden… Best jammer dacht ik zo….

Belastingen, eigenlijk zouden ze afgeschaft moeten worden… Geld wordt over de balk gesmeten. Paar mooie voorbeelden zijn:

  • de regering (paar incompetente mensen die DENKEN dat zij alles goed doen in dit land…)
  • ons koningshuis (WAAROM moet er zoveel geld erin omgaan? Hallooooooo, BALKENENDE NORM!!!!)
  • de Belastingdienst zelf (leuker kunnen ze het niet maken, wel lastiger)

Ja, u kunt zelf ook wel wat bedenken denk ik zo….

Financiële misverstanden komen elke dag voor in Nederland: standbeelden die nergens opslaan, een engel met een GSM in de hand die naar God belt (St. Jans kathedraal te Den Bosch), de Grûne Draeck…. Al met al is het VOLK dat de lul is en overal voor op mag draaien…

Kijk, Wimpie Axel (onze koning), heeft een belastingvoordeel. Ik gun het die man, echt waar, ik ben blij voor hem. Maar niet voor mijzelf… Terwijl ik, samen met u, mag krom liggen voor onze zuur verdiende centen (zie: NelusNieuws en geld), gaan onze belastingcenten naar een oorlogsmachine, een koningshuis waarvan ik niet eens zeker ben of het wel rechtsgeldig is dat zij ons koningshuis zijn. Het gaat naar justitie toe die zwaar bewapend worden met Duitse wapens….

Dit allemaal van uw centen… Uw zuurverdiende centen…. Waarom gaan belastingcenten niet naar het VOLK? Ik ken een paar leuke voorbeelden:

  • Zorg
  • Voedselbanken
  • Goedkopere verzekeringen
  • Geef mensen het basisinkomen

 

De Belastingdienst zou hun slogan inderdaad mogen aanpassen van mij, alhoewel mijn ervaring met hun call center soms best positief is. De dames weten ook niet altijd hoe het systeem werkt, en je kan ze niet kwalijk nemen dat zij gebukt gaan onder al die regeltjes….

Ik zou niet graag voor deze instantie willen werken: dagelijks kwade mensen aan de telefoon terwijl jezelf niet eens weet hoe het systeem in elkaar zit. Maar zolang je beseft dat het diefstal is, zit je al wel een heel eind goed…..

Ja de Belastingdienst, mijn vrienden zullen het nooit worden….

Ik vul elk jaar netjes mijn papiertjes in (correctie, dat laat ik doen door mijn bewindvoering), krijg elk jaar geld terug, ja, mooi zo toch?

Wij moeten het maar zo zien: de belastingdienst doet er alles aan om het u makkelijk en/of moeilijker te maken. U mag zelf kiezen welke optie voor u het meest van toepassing is.

Namaste